top of page
Ara
  • Gülsüm Senanur Demir

DAVİD HOCKNEY İSTANBUL'DA

Güncelleme tarihi: 6 Tem 2022

Pop Art sanatının öncü isimlerinden İngiliz ressam David Hockney ' Bahar'ın Gelişi Normandiya' sergisiyle Sakıp Sabancı Müzesi'nde sanatseverle buluşuyor.

İstanbul Sakıp Sabancı Müzesi Pop art sanatının öncü isimlerinden David Hockney’i ağırlıyor. 25 Mayıs-15 Haziran tarihleri arasında ziyarete açık olacak olan sergi sanat severleri bekliyor.


Resimlerini iPad çizim uygulaması içerisinde kendine özel geliştirilmiş fırça seçenekleri ile çizdi

Çizimlerini tuval ya da kağıda değil de iPad üzerinden yapan sanatçı bu sergi de sergilenen resimlerini iPad çizim uygulaması içerisinde kendine özel geliştirilmiş fırça seçenekleri ile çizdi. Resimlerinde kullandığı renk ve dijital fırçalarla verdiği etkileyici perspektif ve dalgalanmalar ziyaretçilerin ilgisini bir hayli çekmekte.


“Şu anda bir iPad’de çizim yapıyorum veya gerçekten resim yapıyorum. Bu yıl (2020), Normandiya’da baharın gelişini tasvir etmek için çalışıyorum… Bence bu, dünyanın bu bölgesinde doğanın sunduğu en heyecan verici şey… Kış ağaçlarını, sonra çiçeğe dönüşen küçük tomurcukları, sonra da tam çiçek oluşunu çizmeye devam ettim. Sonra yapraklar çıkmaya başladı ve bir süre sonra çiçek düştü, ardında küçük bir meyve ve birkaç yaprak bıraktı. Bu süreç yaklaşık iki hafta sürdü ve ben de gittikçe ekrandaki çizgiler konusunda daha iyi oluyordum, sonunda Monet tarzı göletteki nilüferleri yapmaya başladım. Her şey motiflere bakarak çizilmiş, fotoğraf kullanılmamıştır. Ben hep fotoğrafın görmeye asla izin vermediği şeyleri uzamsal olarak görmeyi istedim.”



5 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2 Post
bottom of page